Dag 11: Langlaufen en sightseeing

19 januari 2019 - Oslo, Noorwegen

Gisteren hebben Laura, Robin en ik voor het eerst gelanglauft. Nadat we uitgevonden hadden hoe we onze schoenen vast moesten maken aan de ski's, zijn we op weg gegaan. Van tevoren hebben we een filmpje gekeken om te weten hoe het moet. Tijdens het langlaufen is niemand gevallen! Helaas gingen we niet zo snel, er zat namelijk nog geen wax onder de ski's. Coen had me hier al voor gewaarschuwd, maar we hebben het toch zonder gedaan. Binnenkort gaan we kijken hoe we dat kunnen regelen.

Vandaag zijn Robin en ik naar het Akershus geweest. Dit is een kasteel wat eind 13e eeuw werd gebouw om Oslo te beschermen. Vanaf daar hadden we ook een mooi uitzicht over de haven. Vervolgens zijn we naar het Opera House gelopen, een heel mooi gebouw voor opera en ballet waar je op het dak kunt staan om van het uitzicht te genieten.

Vandaag een kort verhaal, omdat ik vooral de foto's wilde delen. Fijn weekend :)

1. Marinka:
    19 januari 2019
    Wauw schitterende omgeving. Mooie foto’s. Oma, opa, Annette en ik hebben in het verleden ook nog gelanglaufd. Vond het erg leuk om te doen. Je ziet toch veel meer van de omgeving dan met skieen. Veel plezier.
  2. Anne-Marie:
    20 januari 2019
    De gebouwen die je noemt, zijn mooi! Ga vooral ook naar het Vigelandpark. Een prachtig en overweldigend beeldenpark. Veel plezier!