Dag 1: Bijna aangekomen!

9 januari 2019

We zijn bijna in Noorwegen! Om 17.45 uur vertrokken we vanaf het huis van Marije. Om 6.30 uur kwamen we aan in Frederikshavn, van waaruit we met de boot zijn gegaan. Onderweg zijn we zes keer gestopt, waarvan één lange stop rond 0.00 uur om wat te slapen. Helaas lukte het mij niet om te slapen. Aangezien de hele auto volgepakt, of eigenlijk volgeduwd is, kon de stoel niet naar achter. Daardoor kon ik niet echt lekker zitten. Gelukkig wel wat uit kunnen rusten en rond 2.00 uur gingen we weer verder.

Om 6.30 uur kwamen we aan bij de haven in Frederikshavn! Best trots dat ik 880 km heb gereden :) Scheelt dat het een gezellige reis was, dan gaat de tijd toch wat sneller. Op een bord stond dat we om 7.00 uur konden inchecken. Ik kreeg een sms dat de boot waar wij mee moesten, 2 uur vertraging had vanaf Oslo naar Frederikshavn. Wachten, wachten, wachten... In een kleine wachtruimte even een poging gedaan tot slapen, het lag nog best lekker met mijn hoofd op mijn kussen op tafel. Uiteindelijk toch maar in de auto verder gewacht. We zouden om 8.45 uur vertrekken, maar uiteindelijk mochten we er rond 10.20 uur op.

Van tevoren hadden we ontbijt besteld (tot 10.00 uur) en lunch (12.30-15.30 uur). We kwamen dus later dan 10 uur de boot op, maar hadden verwacht dat het ontbijt dan ook later zou zijn. Helaas, er wordt doodleuk gezegd: je mag mee eten met de lunch. Ja ha ha, daar hebben we ook al voor betaald... Uiteindelijk maar de krentenbollen opgehaald uit de auto, die eigenlijk voor vanavond en morgenochtend zijn. Gelukkig krijgen we wel ons geld van het ontbijt terug, al moeten we daarvoor wel zelf contact opnemen met de klantenservice.

Na de krentenbol hebben we een uurtje geslapen in onze hut, dat was goed te doen. Het was wel wennen op de boot. Lopen is niet heel fijn omdat je dan het deinen van de boot heel goed voelt. Slapen ging juist wel weer goed. Rond 12.30 uur zijn we begonnen aan de lunch. Het was een best uitgebreid buffet. We zaten aan het raam dus konden de wilde golven goed zien. Na de lunch maar weer naar bed gegaan, zodat de tijd wat sneller zou gaan. Eigenlijk moesten we om 4 uur onze hut uit, maar we hadden gevraagd of het later kon, omdat de boot ook later aankomt. Er werd gezegd dat we er om 5 uur uit moesten. Rond kwart over 4 hoorden we via een luidspreker dat we om kwart over 7 aankomen en dat we om kwart voor 5 de hut uit moesten. Iets voor half 5 werd er op de deur geklopt en werd de deur open gedaan. Wij gaven aan dat we er nog niet uit hoefden en hup, de deur was meteen weer dicht.

Nu zijn we aan het wachten in een hal van het schip. Nog 1,5 uur te gaan... Helaas met een man die af en toe een stukje opschuift onze kant op en met aan de andere kant mensen die heerlijk smakkend van hun eten genieten. Nog 1,5 uur... We kunnen het!!

Als we aankomen is het nog ongeveer een half uur naar de flat waar wij gaan wonen. Dit is in de straat Olav M Troviks vei. Laura woont daar ook en staat klaar met onze sleutels. Zij is al op 2 januari aangekomen en heeft de sleutels voor ons opgehaald. We hebben al foto’s van onze kamers gezien omdat Laura er al is geweest, het ziet er veelbelovend uit :)

Zaterdag hebben we een introductie en woensdag is onze eerste lesdag. Daartussen hebben we een buddyweek, wat niet verplicht is. Wat we in die buddyweek gaan doen is maar de vraag, want er staat geen uitleg of schema op de website.

Ik zal jullie hier op de hoogte houden, maar ik zal alleen wat plaatsen als ik er zin in heb :) Je kunt je aanmelden zodat je een mail krijgt als ik wat plaats.

Ps. Het is nog niet gelukt om foto’s toe te voegen, dat ga ik nog uitzoeken.