Dag 45: Schrijven is lastig als je lang niet schrijft

22 februari 2019 - Oslo, Noorwegen

De vraag werd al gesteld: "Wanneer komt er weer een nieuwe blog?" Ja die komt wel een keer, daar heb ik nog niet zoveel zin in, zei ik. Nou, daar heb ik wel spijt van gekregen. Mijn laatste verhaal schreef ik op 30 januari, dus dat is al 24 dagen geleden. Tja, wat heb ik allemaal meegemaakt in die tijd? Gelukkig schrijf ik op een kalender wat ik elke dag doe. Dat vind ik leuk voor later, maar het is ook handig voor nu om het al terug te lezen.

Op woensdag 30 januari was ik voor het eerst echt chagrijnig hier, namelijk door stroomuitval. Ik deed de stekker van de kerstverlichting in mijn stekkerdoos en boem, stroom weg. Tja, en dan... Ik heb het nummer van SIO (huisvesting) gebeld en gelukkig was de security guard er na een half uur. Het was toen ook al half 11 's avonds. Mijn kerstverlichting heb ik maar niet meer aangedaan. De volgende middag dacht ik, ik probeer het nog een keer. Het is nu toch middag, als de stroom nu uitvalt is het niet zo erg. De stroom viel weer uit dus het leek mij een goed idee om mijn kerstverlichting niet meer te gebruiken. Heel jammer, want dat gebruikte ik als nachtlampje. 's Avonds rond 11 uur deed ik mijn oplader in de stekkerdoos en je raadt het al, de stroom viel alweer uit. Na anderhalf uur was de security guard er. Ik heb gevraagd of hij even wilde blijven. Ik wilde namelijk kijken of de stroom het wel bleef doen als ik mijn kerstverlichting in het normale stopcontact zou doen. Dat was het geval, dus de stekkerdoos ligt nu ergens achterin de kast.

Op vrijdag kwamen Kim, Demi, Iris en Tess hier. Laura heeft ze opgehaald vanaf de trein, omdat ik helaas nog naar school moest. 's Avonds zijn we de stad in geweest, op zoek naar een leuk café. We hebben ergens een cocktail gedronken, maar een superleuk café heb ik helaas nog niet gevonden. Zaterdag zijn we naar Vigelandsparken geweest, een park met bijzondere beelden. Daarna hebben ze het langlaufen uitgeprobeerd. Ik kan zeggen dat we veel hebben gelachen :) Zaterdag wilden we eigenlijk gaan sleeën, alleen het sneeuwde de hele dag. Met een vaart de berg af met sneeuw in je gezicht is niet echt prettig. Daarom hebben we dit zondag gedaan. Marije, Robin, Laura en ik hadden van tevoren met z'n vieren een slee gekocht, wat ons uiteindelijk +- 12 euro pp heeft gekost. Dit is een stuk goedkoper dan een slee huren voor 18 euro, vooral als we de slee vaker gebruiken.

Als ik hier hardloop, doe ik dat vaak als interval in de sportschool. Ik wil wel graag buiten hardlopen, maar het gaat toch wat makkelijker als er geen sneeuw en ijs meer ligt. Toch heb ik begin februari al twee keer buiten hardgelopen. Eén keer was het wel echt nodig om spikes onder m'n schoenen te doen. Het is wel heel mooi om buiten hard te lopen, dus als de sneeuw helemaal weg is ga ik iedere keer buiten hardlopen :)

Deze week ben ik voor het eerst echt serieus met school bezig geweest. Voor die tijd moesten we ook wel artikelen lezen, maar dat voelde soms een beetje overbodig. Vandaag moest ik voor 2 uur mijn paper inleveren. De paper van 2000 woorden moest gaan over een onderwerp dat in de les behandeld is. Ik heb het onderwerp 'muziek en identiteit' gekozen, dus hoe muziek kan helpen bij het ontwikkelen van een identiteit.

Afgelopen dinsdag heb ik een mooie wandeling gemaakt, maar daar zal ik in mijn volgende blog over schrijven. En die zal ik alweer binnen een week gaan schrijven om het toch maar bij te houden :)

Mijn week vakantie is al bijna voorbij, al heette het geen vakantie maar studieweek. De aankomende twee weken heb ik op dinsdag, woensdag en donderdag stage in the 6th grade, dus in groep 8. Zin in! Hier zal ik nog over gaan schrijven voordat ik weer naar Nederland ga, want ja, je leest het goed. Ik ga weer een weekend terug. Carnaval kan ik natuurlijk niet missen dus van 1 t/m 4 maart ben ik weer even terug.

1. Manno van Heun:
    23 februari 2019
    Merel........Gaan wij ook zo’n lekker taartje eten?????
  2. Petra:
    Haha........wij ook?????🍰
  3. Merel:
    23 februari 2019
    @Terese @Petra Ja hoor :) Daar is de koffie/chocolademelk etc. ook het goedkoopst dus dat komt goed uit
  4. Annette:
    23 februari 2019
    Merel, leuk om weer wat van je te lezen. Ik ben heel benieuwd hoe je je stage gaat ervaren.
  5. Nathalie:
    26 februari 2019
    Super leuk
  6. Marinka:
    27 februari 2019
    Wat leuk om weer wat te lezen. Tja, om ons tevreden te houden zal je het toch vaker moeten doen ;-) Geweldig dat de meiden je op zijn komen zoeken. Zal een gezellige tijd zijn geweest. Geloof dat ik toch ook eens die kant op moet gaan op vakantie want die foto's zijn schitterend. Blijf ze vooral plaatsen. En hoe bevalt de studie? Vindt je die wel leuk/makkelijk/moeilijk, etc?